Loading...

اخبار

نوستالوژی ویندوزی! - همزمان با عرضه ویندوز 10

نوشته شده در : 2015/08/09 - 13:14
هر کدام از ما دوران زندگی خود را با نسخه هایی از ویندوز مایکروسافت در ارتباط بوده ایم. برخی با Dos چشم به دنیای IT گشودند و برخی با با ویستا و برخی هم به زودی با ویندوز 10 !
در ادامه همراه با هم نگاهی به روند ارائه نسخه های ویندوز مایکروسافت که مطمئنا برای بسیاری از ما تبدیل به نوستالوژی کودکی شده است، می اندازیم:

1-  MS-DOS

 

Windows 10

 

این سیستم عامل سیاه رنگ مایکروسافت! را در مارچ 1982 بدین گونه شرح می دادند:

"MS-DOS یک سیستم عامل تک وظیفه ای برای میکرو پردازنده های Intel 8086 و Intel 8008 می باشد"

 

 

2-  Windows 1.0

 

Windows 10

 

نخستین نسخه ویندوز، 1.01 ، در اواخر 1985 وارد بازار شد، اما تنها سیستم عاملی که در آن زمان در بازار یافت می شد، نبود.

 

 

3-  Windows 3.0

 

Windows 10

 

مایکروسافت گام بعدی خود را در سال 1990 با Windows 3.0 برداشت. قابل توجه ترین نکات در این نسخه سیستم عامل، بهبود رابط کاربری آن و ارائه طرح های آیکون دار جهت اجرای راحت کامَندها و دستورات و همچنین مدیریت آسان فایل ها بود.

 

 

4-  Windows 95

 

Windows 10

 

Windows 95 یک دسکتاپ واقعی با آیکون هایی برای برنامه ها، سندها، دایرکتوری ها و اجزاء سیستم ارائه می داد. دسترسی به منوی محتویات با انجام راست کلیک، برای شما امکان عملیاتی خاص و یا انجام تنظیماتی بر روی هر قسمتی را فراهم می کرد.

 

 

5-  Windows 98

 

Windows 10

 

Windows 98 در سال 1998 عرضه شد، و شامل تعدادی از ویژگی های ارتباط با وب جهت بهره گیری از دنیای رو به پیشرفت اینترنت بود، هر چند باز هم تفاوت فاحشی در آن نسبت به ویندوز 95 مشاهده نشد.

 

 

6-  Windows 2000

 

Windows 10

 

ویندوز 2000 پشتیبانی از ویندوزهای چند لایه را در دستور کار خود قرار داد. ویندوزهای لایه دار به طراحان قدرت بالایی برای به ارمغان آوردن UI هایی(واسطه کاربری) نزدیک تر به واقعیت ارائه داد.

 

 

7-  Windows XP

 

Windows 10

 

سیستم عاملی که تبدیل به بزرگترین سیستم عامل زمان خود شد. شاید شگفت انگیزترین تغییر در آن نوسازی واسط کاربری بود. ویندوز XP به شدت درهم ریختگی های موجود در دسکتاپ، منوی استارت و Taskbar را کاهش داد. این ویندوز حاصل تلاش مایکروسافت برای کاهش گیج کنندگی ویندوز خصوصا برای افراد مبتدی بود.

منوی استارت دو ستونه آن، به هم ریختگی هایی را که نسخه های پیشین گرفتار آن بودند را رفع و دسترسی به نرم افزارهای مایکروسافت را آسان می کرد.

 

 

8-  Windows Vista

 

Windows 10

 

ویندوز Vista پیشرفت های زیادی را نسبت به نسخه قبلی خود یعنی XP ارائه می داد ،اما اغلب آنها بیشتر امکانات ساده سازی بودند تا امکانات ضروری که برای کاربران لازم است. آیکون های زنده ویستا پیش نمایشی از آنچه که در داخل پوشه ها وجود داشت را ارائه می داد.

 

 

9-  Windows 7

 

Windows 10

 

سیستم عامل جدید مایکروسافت پیشرفت هایی بزرگ را بر روی نسخه قبلی یعنی ویستا ارائه داد، و از آنجایی که بر روی همان کد هسته نوشته شده بود، می بایست دردسرهای سردرگم کننده کمتری برای کسانی که از نسخه قبلی به این نسخه سوئیچ می کردند، به وجود می آورد. همچنین یک نوار وظیفه مجهز تر و ساده تر، شبکه هایی خانگی ساده و راه اندازی سریع تر از مزایای آن نسبت به نسخه قبلی بود. ویندوز 7 بر خلاف ویستا که محکوم به شکست بود، به محبوبیت خوبی در میان کاربران دست پیدا کرد.

 

 

10-  Windows 8

 

Windows 10

 

مایکروسافت برای اولین بار اعتراف کرد که با ورود به بازار موبایل، سکان کشتی را از دست داده است، و در تلاش است تا این زمان هدر رفته را در ویندوز جدید خود یعنی 8 بازگرداند. این سیستم عامل شامل دو رابط کاربری است، یکی با برنامه هایی مثل برنامه های کاربردی موبایل و دیگری که بیشتر شبیه به ویندوز دسکتاپ سنتی بود.

اما نکته غم انگیز! این بود که جایی برای یافتن منوی استارت وجود نداشت، و به جای آن زنجیره های در همی از لایه ها وجود داشت.

 

 

11-  Windows 10

 

Windows 10

 

ویندوز 10 جامع ترین پلتفرم مایکروسافت تا کنون است، تا جاییکه مایکروسافت از نسخه 9 صرف نظر کرده و مستقیما به سراغ نسخه 10 رفت. خوشبختانه منوی استارت نیز بازگشته است!

مسلما اگر به ویژگی های برتر ویندوز 10 پی ببرید، شما نیز تبدیل به یکی از طرفداران آن خواهید شد.

 

دسته : نرم افزار منبع : Computer2000 بازدید : 2617

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!